Ogród sensoryczny przy Szkole Podstawowej nr 149 w Krakowie

Realizację tego ogrodu sensorycznego rozpoczęliśmy już jakiś czas temu. Początek prac ogrodniczych na terenie Szkoły Podstawowej nr 149 w Krakowie już pokazywaliśmy, ale dzisiaj chcieliśmy się podzielić zdjęciami ukończonej już realizacji. Ogród sensoryczny dla dzieci powstał na wewnętrznym dziedzińcu. Mamy nadzieję, że jak tylko pogoda pozwoli, uczniowie z przyjemnością będą z niego korzystać.
Idea ogrodu sensorycznego polega na oddziaływaniu przyrody na wszystkie zmysły. W zamyśle tych ogrodów jest możliwość obcowania z naturą poprzez wzrok, dotyk, węch i słuch. W trakcie przebywania w takim otoczeniu mamy mieć możliwość kontaktu z przyrodą, nie tylko z florą, ale i z mieszkającą w ogrodzie fauną. Ogrody sensoryczne są dedykowane głównie osobom z dysfunkcjami, a problem prawidłowego kontaktu z naturą dotyka coraz większej ilości osób, zwłaszcza dzieci. Aby ogród sensoryczny mógł pełnić swoją rolę należy odpowiednio przygotować ścieżki, dobrać idealne rośliny, zaprojektować różne jego strefy.
W ogrodzie przy SP nr 149 w Krakowie przygotowaliśmy ścieżki wysypane kamieniem naturalny i łamany (o różnej wielkości), korą, piaskiem, a nawet żwirkiem. Aby ułatwić zajęcia przyrodnicze i przybliżyć cykl życia roślin dzieciom na terenie ogrodu miejsce znalazły donice z ziemią, przygotowane pod niewielką uprawę roślin. W centralnym punkcie ogrodu powstało miejsce do odpoczynku.

Szukasz firmy ogrodniczej zajmującej się ogrodami wokół szkół, przedszkoli oraz Domów Kultury?
📞 728-466-270
KONTAKT